BİR ÖLÜNÜN İLK GÜNÜ ‘ÖLDÜN, DUYDUN MU?’

OYUN; İNTİHAR EDEN BİR ADAMIN KENDİNİ HİÇ BİLMEDİĞİ TUHAF BİR YERDE UYANMASIYLABAŞLIYOR VE İNTİHAR EDENİN ÖZELİNDE KORKULARIMIZI, ZAAFLARIMIZI, YARGILARIMIZI VE KIRILMA NOKTALARIMIZI SORGULUYOR.

Altıdan Sonra Tiyatro, 2006 yılı Vasıf Öngören Özel Ödülü’nü kazandığı  ‘Öldün, Duydun mu?’ adlı oyunla Kumbaracı 50’de tiyatro severlerle buluşmaya devam ediyor.  4 yıllık bir aradan sonra yeni bir kadro ve yeni bir sahne düzenlemesi ile tekrar oyun programına alınan çalışma, 2013 Ekim ayından bu yana izleyiciler tarafından yoğun bir ilgiyle karşılanıyor. 
Yiğit Sertdemir’in yazıp yönettiği oyunda Tomris İncer, Gülhan Kadim, Erkan Kortan rol alıyor.



ÖLÜMLE RANDEVU
Ölüm ve yaşam, inanmak ve reddetmek gibi iki temel mesele üzerine kurulu oyun; intihar eden bir adamın kendini hiç bilmediği tuhaf bir yerde, başına kadar beyazlıklara gömülü, hareket edemez şekilde bulmasıyla başlıyor ve intihar edenin özelinde korkularımızı, zaaflarımızı, yargılarımızı ve kırılma noktalarımızı sorguluyor:

Hata yapmaktan mı daha çok korkuyoruz yoksa hatalarımızla yüzleşmekten mi? Yargılarımız oluşturan şeyler fikirlerimiz mi, korkularımız mı? Nelere inanıyoruz, neleri reddediyoruz?  Sevmek nedir biliyor muyuz? Ölümü düşündüğümüz kadar nasıl ve neden yaşadığımızı düşünüyor muyuz? vb

VARLIK İÇİNDE DARLIK
Oyun, genel anlamda varlık üzerine tartışma yaratmakla beraber ayrı ayrı irdelenebilecek pek çok meseleye ise yüzeysel bir temasta bulunuyor. İntihar edenin anne ve babasıyla kurduğu sadakat- sevgi -nefret ilişkisinin nedenleri derinlemesine sorgulanmıyor; sadece bir olay üzerinden çocuğun hem anne hem babasıyla olan ilişkisi konumlandırılıyor. Yine intihar eden adamın sevgilisi ile ayrılmasına neden olan tartışma bölümü, bir son damla olarak ele alınsa dahi, doyurucu değil, diyaloglar çok yüzeysel; tartışma fazlasıyla didaktik kalıyor. Ayrıca oyunun sürpriz finali adeta sihirli bir değnek gibi düşünülmüş;  canınızı sıkan bütün çelişkileri bir anda çözmek mümkün, ancak tatmin edici değil. Bununla beraber oyunun inişli çıkışlı gerilimi, atmosferi, oyun kişileri, anlatı bölümleri ve dil oyunları gayet başarılı.


SAHNE BÜYÜSÜ
Sahne düzenlemesi ise oyunun en önemli ilizyonu; salona adımınızı atar atmaz farklı bir boyuta girdiğinizi hissediyorsunuz. Araf olarak düşünülen uzam; dekor, kostüm ve ışık tasarımı izleyiciyi bambaşka bir yere götürüyor. Belki de bu nedenle final sahnesi seyirci üzerinde öngörülen şaşırtıcı etkiyi fazlasıyla yaratabiliyor.



Aynı şekilde Tomris İncer, Gülhan Kadim ve Erkan Kortan için de oyunculuklarıyla bir sahne ilizyonu yarattıklarını söylemek mümkün. Üçü de oyunu harikulade şekilde yorumluyor.
Hala bir Yiğit Sertdemir oyunu izlemediyseniz, Altıdan Sonra Tiyatroyu bilmiyorsanız ve Kumbaracı 50’ye yolunuz düşmediyse kendinize bir fırsat yaratın ve bu oyunu izleyin, hoşça vakit geçireceğinizi temin edebilirim.

Adres  : Kumbaracı Yokuşu No:50 Kat: 2 Beyoğlu 
İletişim: (212) 243 50 51 (Pazar hariç her gün: 16:00 – 20:30)



Yazan – Yöneten      : Yiğit Sertdemir
Oynayanlar               : Tomris İncer, Erkan Kortan – Yiğit Sertdemir, Gülhan Kadim
Dekor Tasarımı        : Yiğit Sertdemir
Kostüm Tasarımı      : Gamze Kuş
Işık Tasarımı             : Erhan Yürük

Hiç yorum yok: