OYUN; İNTİHAR EDEN BİR ADAMIN KENDİNİ HİÇ
BİLMEDİĞİ TUHAF BİR YERDE UYANMASIYLABAŞLIYOR VE İNTİHAR EDENİN ÖZELİNDE
KORKULARIMIZI, ZAAFLARIMIZI, YARGILARIMIZI VE KIRILMA NOKTALARIMIZI SORGULUYOR.
Altıdan Sonra Tiyatro, 2006 yılı
Vasıf Öngören Özel Ödülü’nü kazandığı ‘Öldün,
Duydun mu?’ adlı oyunla Kumbaracı 50’de tiyatro severlerle buluşmaya devam
ediyor. 4 yıllık bir aradan sonra yeni
bir kadro ve yeni bir sahne düzenlemesi ile tekrar oyun programına alınan çalışma,
2013 Ekim ayından bu yana izleyiciler tarafından yoğun bir ilgiyle karşılanıyor.
Yiğit Sertdemir’in yazıp yönettiği
oyunda Tomris İncer, Gülhan Kadim, Erkan Kortan rol alıyor.
ÖLÜMLE RANDEVU
Ölüm ve yaşam, inanmak ve reddetmek gibi iki temel mesele
üzerine kurulu oyun; intihar eden bir adamın kendini hiç bilmediği tuhaf bir
yerde, başına kadar beyazlıklara gömülü, hareket edemez şekilde bulmasıyla
başlıyor ve intihar edenin özelinde korkularımızı, zaaflarımızı, yargılarımızı
ve kırılma noktalarımızı sorguluyor:
Hata yapmaktan mı daha çok korkuyoruz yoksa
hatalarımızla yüzleşmekten mi? Yargılarımız oluşturan şeyler fikirlerimiz mi,
korkularımız mı? Nelere inanıyoruz, neleri reddediyoruz? Sevmek nedir biliyor muyuz? Ölümü düşündüğümüz
kadar nasıl ve neden yaşadığımızı düşünüyor muyuz? vb
VARLIK
İÇİNDE DARLIK
Oyun, genel anlamda varlık üzerine tartışma
yaratmakla beraber ayrı ayrı irdelenebilecek pek çok meseleye ise yüzeysel bir
temasta bulunuyor. İntihar edenin anne ve babasıyla kurduğu sadakat- sevgi -nefret
ilişkisinin nedenleri derinlemesine sorgulanmıyor; sadece bir olay üzerinden
çocuğun hem anne hem babasıyla olan ilişkisi konumlandırılıyor. Yine intihar
eden adamın sevgilisi ile ayrılmasına neden olan tartışma bölümü, bir son damla
olarak ele alınsa dahi, doyurucu değil, diyaloglar çok yüzeysel; tartışma fazlasıyla
didaktik kalıyor. Ayrıca oyunun sürpriz finali adeta sihirli bir değnek gibi
düşünülmüş; canınızı sıkan bütün
çelişkileri bir anda çözmek mümkün, ancak tatmin edici değil. Bununla beraber
oyunun inişli çıkışlı gerilimi, atmosferi, oyun kişileri, anlatı bölümleri ve dil
oyunları gayet başarılı.
SAHNE
BÜYÜSÜ
Sahne düzenlemesi ise oyunun en önemli ilizyonu;
salona adımınızı atar atmaz farklı bir boyuta girdiğinizi hissediyorsunuz. Araf
olarak düşünülen uzam; dekor, kostüm ve ışık tasarımı izleyiciyi bambaşka bir
yere götürüyor. Belki de bu nedenle final sahnesi seyirci üzerinde öngörülen
şaşırtıcı etkiyi fazlasıyla yaratabiliyor.
Aynı şekilde Tomris İncer, Gülhan Kadim ve Erkan
Kortan için de oyunculuklarıyla bir sahne ilizyonu yarattıklarını söylemek
mümkün. Üçü de oyunu harikulade şekilde yorumluyor.
Hala bir Yiğit Sertdemir oyunu izlemediyseniz, Altıdan
Sonra Tiyatroyu bilmiyorsanız ve Kumbaracı 50’ye yolunuz düşmediyse kendinize
bir fırsat yaratın ve bu oyunu izleyin, hoşça vakit geçireceğinizi temin
edebilirim.
Adres : Kumbaracı Yokuşu No:50 Kat: 2
Beyoğlu
İletişim: (212) 243 50 51 (Pazar hariç her gün: 16:00 – 20:30)
İletişim: (212) 243 50 51 (Pazar hariç her gün: 16:00 – 20:30)
Yazan – Yöneten : Yiğit Sertdemir
Oynayanlar : Tomris İncer, Erkan Kortan – Yiğit Sertdemir, Gülhan Kadim
Dekor Tasarımı : Yiğit Sertdemir
Kostüm Tasarımı : Gamze Kuş
Işık Tasarımı : Erhan Yürük
Oynayanlar : Tomris İncer, Erkan Kortan – Yiğit Sertdemir, Gülhan Kadim
Dekor Tasarımı : Yiğit Sertdemir
Kostüm Tasarımı : Gamze Kuş
Işık Tasarımı : Erhan Yürük
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder